Wycieczka koła historycznego

Wycieczka koła historycznego, która miała być przygotowaniem praktycznym do dwóch konkursów o Radomiu: „Radom dawniej i dziś”„Mój region, moja ojczyzna”, odbyła się we wtorek 25 kwietnia. Był to pierwszy od wielu dni dzień, kiedy nie padał deszcz i mogliśmy wreszcie wybrać się na spacer „Szlakiem radomskich zabytków".

Zwiedzanie zaczęliśmy od Resursy Obywatelskie, po czym zatrzymaliśmy się przy Kościele św. Trójcy i Kościele Ewangelicko - Augsburskim. Następnie na rynku zwróciliśmy uwagę na ratusz, kamieniczki Gąski i Esterki, Pomnik Czynu Legionowego i Muzeum im. Jacka Malczewskiego, na tyłach którego zachowane zostały mury miejskie. Ważnym etapem wędrówki był radomski zamek, a właściwie miejsce, gdzie kiedyś stał: zostały tam wmurowane tablice przypominające ważne wydarzenia z dziejów Radomia: uchwalenie Konstytucji Nihil Novi i hołd pruski von Tieffena.

Wycieczkę zakończyliśmy przy gmachu Urzędu Miejskiego i Łaźni. Mimo porywistego wiatru byliśmy zadowoleni, że tyle ważnych miejsc udało nam się zobaczyć. Następna wycieczka za rok.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w GALERII!