O programie MegaMisja

MegaMisja to nieodpłatny ogólnopolski program edukacyjny dla szkół podstawowych adresowany do nauczycieli i dzieci w wieku 6- 10 lat.

W naszej szkole realizowany jest na zajęciach świetlicowych, a celem programu jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji wszystkich uczestników programu. MegaMisja daje solidną bazę do mądrego i bezpiecznego poruszania się po świecie, w którym dzisiaj nie obędziemy się bez technologii.

Organizatorem programu MegaMisja jest Fundacja Orange, która działa na rzecz nowoczesnej edukacji dzieci i młodzieży. Poprzez twórcze inicjatywy angażujemy najmłodszych do zdobywania wiedzy, rozwijania pasji i budowania społeczności przy wykorzystaniu Internetu i technologii. W ten sposób zyskują liczne kompetencje, w tym kompetencje cyfrowe.

Honorowym ambasadorem programu Grzegorz Kasdepke – autor bestsellerowych książek dla dzieciUśmiech

Koordynator programu: Elżbieta Basińska

Nauczyciele realizujący program: Elżbieta Basińska i Urszula Batorska

 

 MegaMisja 2019 w świetlicy w roku szkolnym 2019/2020

(tematyka zajęć)

1. Korzystanie z informacji
1.1. Różnorodność źródeł informacji
1.2. Dzielni poszukiwacze informacji
1.3. Złapiemy Psotnika - prawda czy fałsz?

2. Dziecko w środowisku medialnym
2.1. Przedstaw się Psotnikowi
2.2. Akcja – komunikacja, czyli na ratunek Psotnikowi
2.3. Szanowny Panie Psotniku, czyli jak się zwracać do różnych osób?

3. Język mediów
3.1. Psotnik w telewizji
3.2. Fakty, opinie i bliźniaki
3.3. Psotnik i różne media

4. Prawo
4.1. Julka i Kuba bronią swoich praw w sieci
4.2. “Nie oddamy Psotnika!”, czyli o prawach małych autorów
4.3. Julka i Kuba poznają zasady bezpiecznego korzystania z mediów i internetu

5. Kreatywne korzystanie z mediów
5.1. Multimedialny album z Psotnikiem w tle
5.2. Audiopamiętnik Julki i Kuby
5.3. Cyfrowe opowieści o Psotniku

6. Bezpieczeństwo w komunikacji i mediach
6.1. Ucieczka Psotnika i wirusy
6.2. Julka i Kuba publikują w internecie
6.3. Tajemnica Psotnika

7. Etyka i wartości w komunikacji i mediach
7.1. Psotnikowa przyjaźń i nowe media
7.2. Psotnik i ważne emocje
7.3. Kampania społeczna Julki i Kuby

8. Ekonomiczne aspekty działania mediów
8.1. Julka i Kuba tropią nadawcę komunikatu
8.2. Za darmo, czy nie? - o pieniądzach w mediach
8.3. Bliźniaki reklamują swój piknik naukowy

9. Kompetencje cyfrowe
9.1. Julka, Kuba, Psotnik i komputery
9.2. Jak Psotnik poznał język komputerów
9.3. Psotnik w komputerowym labiryncie

10. Mobilne bezpieczeństwo
10.1. Upublicznić czy uwiecznić? - co zrobić z wizerunkiem Psotnika?
10.2. Julka, Kuba i psotnikowa appka
10.3. Psotnik buja w obłokach

11. Programowanie (zadania dodatkowe)
11.1. Julka i Kuba poznają język robotów
11.2. Jak nauczyć robota sprzątać?
11.3. Powstrzymać FANG! Misja kryptonim: przewodnik po szkole
11.4. Zaprogramujmy grę! - pierwsza mega gra bliźniaków
11.5. Nowy kolega Psotnika
11.6. W poszukiwaniu #SuperKoderów
11.7. Strażnik Laboratorium
11.8. Samolot trojański- jak powstrzymać FANG